Byte och Retur

Underkläder och badkläder kan inte bytas/returneras om förseglingen på förpackningen är bruten. Av hygieniska skäl kan vi inte ta tillbaka varor där förpackningen har öppnats, eller där varan annars inte framstår som helt ny och i säljbart skick. Våra produkter anses inte vara "i samma skick" om de har använts/testats av konsumenten, returrätten kommer därför inte att gälla om produktens förpackning har öppnats.


Så länge varorna inte har öppnats eller tagits ut är det inga problem att returnera! Du har 30 dagars returrätt. Vanliga klädesplagg kan returneras om de är öppnade och provade.

Du kan skicka paketet till:

Netthandelsgruppen/ Comfyballs

Box: 22010

501 14 Borås

Sverige

Kom ihåg att bifoga en lapp med ditt namn, ordernummer och varför du vill returnera.

Önskar du byta varan skickar du tillbaka returen enligt ovan och lägger sedan en ny beställning på rätt storlek. Om priset har ändrats till din nackdel  kan du kontakta oss för en prismatch: [email protected]

Vi prismatchar endast byten mellan storlekar. 

Vi förbehåller oss rätten att sälja slut i storlekar. 

Bytesrätten gäller i 30 dagar från det att du mottagit paketet.



Returen sker på kundens bekostnad och ansvar!


Om du returnerar hela eller delar av din beställning och har valt faktura som betalningsmetod kan du själv kostnadsfritt skjuta upp förfallodagen på klarna.se eller i Klarna-appen. Om detta inte görs kan en påminnelseavgift tillkomma innan din retur har tagits emot och behandlats. Avgifter debiteras av kunden. 

Vi kommer att uppdatera fakturan så snart vi har behandlat din retur.

Om du redan har betalat din faktura kommer pengarna att återbetalas.

Klarna kan kontaktas på telefon 08-120 120 05 eller via chat: https://www.klarna.com/se/kundservice/

Ångerrätt

Hos Comfyballs.se har du enligt ångerrättslagen 30 dagars ångerrätt så länge förseglingen inte är bruten och varorna framstår som helt nya och oanvända.

För att utnyttja ångerrätten måste du kontakta oss genom att skicka en förfrågan till vår e-postadress: [email protected] inom 30 dagar från mottagandet av varan.

Använd "Jag ångrar mitt köp" som rubrik. Du skickar sedan tillbaka varorna till oss genom att följa de vanliga returanvisningarna ovan.

Kom ihåg att bifoga en lapp med ditt namn, ordernummer och varför du vill returnera. Du behöver inte skriva något mer än en ångerrätt.

Returavgiften betalas av kunden. Varor som returneras får inte skickas som postförskott!

Vi rekommenderar att du väljer en retur metod som möjliggör spårning, vilket ger säkerhet för båda parter.

Om du ångrar ett köp får du tillbaka värdet på varorna vid köptillfället efter att vi har behandlat din retur.

Du kommer att få ett e-postmeddelande när återbetalningen är registrerad.

Om du har betalat med kort kommer beloppet att återbetalas till samma kort som du använde vid köpet.

Om du har betalat med Swish kommer beloppet att betalas till det konto som Swish-användaren är ansluten till.

Om du har betalat med en Klarna-faktura kommer fakturan att korrigeras på ditt Klarna-konto.

Spåra försändelsen